onsdag den 25. maj 2016

Broche med vedhæng...


Ved et julemarked sidste år, købte jeg denne broche som Karen Hørman har lavet.  Selvsamme Karen Hørman, som jeg har været på smykkekursus hos et par gange (læs evt. om det her og her).

Det er en fin og enkel broche, som jeg gerne bruger sammen med grov strik eller kraftig hør, og nu har jeg suppleret med flere vedhæng med ferskvandsperler  -- vedhæng som også gør sig godt i kombination med de oprindelige vedhæng:-)  


Flere skal til, for jeg drømmer også om vedhæng med turkis-farvede og blå knapperler :-)

/Bella

3 kommentarer:

  1. Brochen er rigtig flot. Jeg går også ofte med brocher. Specielt til de vikle om trøjer, jeg har, samt på sjaler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Karin, det er en rigtig dejlig kommentar. Fordi nogle gange tror jeg, at jeg er den eneste, som synes om brocher! Det er min opfattelse, at brocher betragtes som lidt gammeldags (selvom at man kun er i 40'erne :-)). Jeg har dog en sød kollega (i Kbh.), som jeg deler begejstringen med, og vi har bla. udvekslet erfaringer om, hvordan man bedst bærer mere tunge brocher :-)
      Jeg har arvet flere brocher fra mine bedstemødre, som jeg er glade for :-) Jeg har også et par stykker fra min mor, fordi hun ikke går med dem, bla. en smuk rosenknop i guld i Flora Danica, og jeg har en sød sommerfugle i turkis emalje, som min bror havde med hjem til mig fra Mexico -- den er jeg også meget glad for:-) Men sagen er, at jeg er glad for alle dem jeg har. Jeg synes, at de symbolisere overskud, Jeg ved ikke hvorfor.
      Jeg bruger dem på strik, blazer-revers, kjoler, cardigan, tørklæder, bæltelinning, huer mm. Det er jo ikke hver dag at jeg er overlæsset med perlekæder, selvom at man kunne få det indtryk :-) Jeg er bare smykkeglad :-)

      Måske jeg skulle lave et blogindlæg med mine brocher? :-)

      Jeg har mere kostbare brocher, f.eks. Den jeg fik og havde på til min konfirmation, men min pointe er, at det ikke er prisen, for den fra Karen kostede mindre end kr. 100, men har et skønt udtryk :-)

      For mig er brocher overskuds-luksus, og det gør hverdagen lidt mere luksuriøs, og det er nogengange det der skal til :-)

      Slet
  2. Brochen er rigtig flot. Jeg går også ofte med brocher. Specielt til de vikle om trøjer, jeg har, samt på sjaler.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...