mandag den 30. maj 2016

Hækleprøver...

Mens jeg havde lagt den grå plaid på is i lige dele frustration, ærgrelse og panik over, hvordan jeg skulle reparere skaden, lavede jeg hækleprøver på det fine mønster fra Hendes Verden.  

Jeg har planer om, at bruge nogle af mine Blackhill-garnrester på et tørklæde, muligvis flere og alternativt et tæppe, for der er masser af rester :-)

På den første hækleprøve slog jeg op med nål 4,5 og hæklede med nål 3, og det blev alt for fast og kompakt til et tørklæde -- synes jeg.


Derfor slog jeg igen masker op på nål 4,5 og hæklede herefter med nål 3,5 -- og det blev bedre :-) 


Men jeg tror, at jeg vil lave en tredje prøve, hvor jeg slår op på nål 4 og hækler med nål 3,5, for så bliver det vist ikke meget bedre :-)

/Bella

4 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se hvad du ender med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Kan du huske, at jeg skrev hos dig, at jeg ville hækle tørklæde af nogle af mine rester, det er det her mønster, jeg mente :-)

      Slet
  2. Åh, jeg ville ønske, jeg bare lige kunne hækle sådan et mønster. Jeg er stadig ved karklude, som bliver helt forskellige hver gang pga uens hækling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk, at det sådan et mønster som dette er løsningen for dig, Karin. Det kræver kun luft- og stangmasker i rette rækkefølge :-). Det ser mere avanceret ud end det er :-) Jeg er selv nybegynder, og enkle klude er heller ikke noget jeg mestrer (af en eller anden årsag, så ender jeg med st tabe masker). Ensfarvede klude med dette mønster kunne blive flot -- det bør jeg faktisk også selv prøve :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...