lørdag den 19. januar 2013

Om at tegne på sten...




NB! Dette indlæg er redigeret efter krav fra Royal Copenhagen's advokater.  Billeder af sten med mussel-inspireret mønster er fjernet.  For uddybning læs evt. dette blogindlæg.


Det er super-hyggeligt at tegne på sten.  Hertil kommer at det er billigt, det er nemt, og det er ikke noget stort udstyrsstykke. 

Jeg vælger sten der er glatte i overfalden, og tegner med en tusch med lidt blød filtspids – spidsen skal ikke være for hård.  Når en lille flok af sten er færdige, så lakerer jeg dem med et tyndt lag klar lak.  Inden jeg lakerer dem, sætter jeg malertape på stenene langs den linje der markerer det areal på stenen, som jeg har tegnet på.  Sådan at lakken ikke løber, og kun det tegnede areal lakeres.  Det betyder at undersiden af mine sten er rå og u-lakerede.  Det giver en flot effekt, og har den fordel, at man kan sætte stenene fra sig, når de er lakeret og skal tørre.  Når de er tørre – en times tid senere (for at være på den sikre side) – så pilles malertapen af, og stenene er klar til pynt og som gaver :-)

Her er hvad jeg bruger (lak, pensel og malertape er købt i det lokale byggemarked):


God fornøjelse og god weekend!

Kærligst
Bella

4 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt du deler. Jeg må prøve da af.

    SvarSlet
  2. Vi maler også på sten men vi har aldrig malet nogen så fine som dine.

    SvarSlet
  3. Kære Marianne, velbekomme! Ja, prøv det endelig af, for det er super-hyggeligt. Tillykke med optagelsen i F12 -- jeg glæder mig til at følge dig.

    Kh.
    Bella

    SvarSlet
  4. Kære Marina.

    Tak for din søde kommentar, og tak for din gode Badut-blog, som jeg følger med stor fornøjelse!

    Kh.
    Bella

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...