tirsdag den 26. august 2014

Hakkende tunesisk hækling...


Først på sommeren købte jeg garn hos Yarnfreak til et tæppe i tunesisk hækling efter at have været på hakke-workshop.  Tæppet er til herren i huset i grønne og blå nuancer i Kauni-garn.

Jeg gik kækt i gang, men lavede en række begynderfejl.  Da jeg slog masker op til tæppet, havde jeg ikke teknikken helt på plads, og lavede fejl, som jeg først så senere, fordi det tager tid, når en række består af både frem og tilbage og rækken er lang.  Jeg startede også ud i en farve, som jeg personligt dels ikke bryder mig om, og dels er meget svær at se.  Farven er mørkegrøn ála flaskegrøn, men i virkeligheden en slags sort.  En umanerlig dårlig farve at starte med.  Denne farve kommer ikke til at indgå i tæppet!  

Jeg har ikke desto mindre brugt garnet til at lave en (ny) hakkeprøve, for at tjekke teknik og hakkefasthed af.  

Nu er jeg klar til at give tæppet et nyt forsøg :-)

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...