torsdag den 28. august 2014

Kæmpe-store blå kartoffelperler...

Jeg har fornylig hygget mig med at sy en halskæde og et armbånd af disse meget, meget store mørkeblå kartoffelperler -- et rigtig flot sæt!

Fakta om halskæde og armbånd følger efter billederne :-)





Både halskæde og armbånd er syet med tyk perletråd (snoet af fire tråde) pga. perlernes store størrelse og dermed vægt.  Perlerne er ca. 1,2-1,5 cm.  Låsen måler 1,5 x 1,5 cm.

Kh.
Bella

Fakta:
  • Meget store mørkeblå kartoffelperler (barokke ferskvandsperler) ca. 1,2-1.5 cm
  • Syet på tyk perletråd af fire tråde med knude mellem hver perle
  • Lås: firkantet forgyldt lås, 1,5 x 1,5 cm
  • Halskæden måler 43 cm (uden lås)
  • Armbåndet måler 16,5 cm (uden lås)

5 kommentarer:

  1. Du laver bare mest inspirerende og smukke smykker - må jeg spørge, hvor du køber dine fantastiske perler? Og låsene - laver du selv dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! De meget store blå ferskvandsperler -- som er virkelig fantastiske -- har jeg købt hos ANKU på Frederiksberg. Jeg kan ikke huske helt præcis, hvor jeg har låsene fra, men lignende kan også fås hos f.eks. ANKU (og den fysiske butik er bedre end netbutikken -- meget større udvalg, og man kan bedre fornemme/vurdere f.eks. perlernes kvalitet). Samme type lås fås også med øje, hvis du ikke er så meget for skjult montering af låsen. Kh. Bella

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Tusind tak for svaret. Jeg havde ikke opdaget det, så jeg har spurgt igen her til aften - jeg troede nemlig ikke, at jeg havde fået 'slået mit spørgsmål op'. Så du kan bare ignorere det, og nøjes med at modtage rosen for en meget inspirerende blog. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgit. Tak skal du ha' :-) Jeg kan tilføje, at nu hvor der snart er messe i Fredericia (kreative dage), så vil jeg også kigge efter perler der. Måske der er et godt messetilbud, eller nogle former og farver jeg ikke kan modstå :-) Under alle omstændigheder foretrækker jeg at ha' perlerne i hænderne, for at kunne vurdere deres kvalitet (størrelse, form, lustre mm). Jeg vil selvfølgelig også kigge efter låse :-)
      Kh. Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...