torsdag den 14. august 2014

Make-over af svigermors perlekæde...


Jeg lavede for flere år siden denne perlekæde til min svigermor.  Perlekæden er en blanding af ferskvandsperler, glassplinter og perler af indfarvet muslingeskal.  Sidst min svigermor havde perlekæden på, lagde jeg mærke til at specielt muslingeskalperlerne så lidt slidte og trætte ud.  Måske de ikke har været af den allerbedste kvalitet?  Men samtidig må jeg også tilføje, at min svigermor holder af parfume og parfumerede cremer, som ikke er det bedste for perlerne.  (For gode råd om pleje af ægte perler, se evt. her).

Nu har jeg spurgt, om jeg ikke må have lov at genopfriske perlekæden.  For da jeg først på sommeren provianterede hos ANKU (til Louise og Sille, og til mig selv), købte jeg også muslingeskalperler med netop dette formål for øje :-) 


Dog har de nye muslingeskalperler en meget varmere rød nuance, end dem der er i den nuværende perlekæde, så derfor erstatter jeg ikke kun muslingeskalperlerne, men også de grå ferskvandsperler og låsen.  Det er med andre ord en perlekæde-make-over :-)

Her er den "nye" perlekæde:


Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...