søndag den 24. august 2014

Øreringevedhæng i oxyderet sølv...


Forleden dag viste Lene mig et par øreringe fra Izabel Camille Jewelry med tilhørende vedhæng.  Hun har nemlig et andet par øreringe med ovale rosa ferskvandsperler, som hun aldrig går, og hun ville høre, om jeg kunne lave dem til vedhæng, så de passer til de sorte  Izabel Camille-sølvøreringe. 

Den opgave ville jeg gerne kigge nærmere på, for jeg har længe haft oxyderet perlestave liggende, uden at have noget at bruge dem til :-) (Det er jo en slags win-win :-))  I øvrigt mener jeg heller ikke, at man skal have smykker liggende, som ikke bliver brugt -- selvfølgelig skal de rosa ovale ferskvandsperler i brug :-) 

I forbi-farten nævnte hun også, at hvis, så kunne hun også godt tænke sig, et par vedhæng med sorte perler ... det har jeg også kigget nærmere på :-)

Udfordringen har bl.a. været øjets størrelse på øreringevedhænget.  Det skulle være stort nok til at kunne komme over leddet på øreringen.  Men jeg skulle også ramme samme størrelse hver gang.  Det tog nogle forsøg.  Dernæst skulle jeg have afmålt afstand fra øje til perle, for det skulle passe med øreringens blomst, sådan at perlen ikke hænger oppe bag blomsten på øreringen.  Det tog også nogle forsøg.


Med alt det på plads, gik jeg i gang med at ekvipere Lene med et lille udvalg af helt enkle øreringevedhæng, som vil klæde de sorte sølvblomstøreringe.   

Allerførst lavede jeg et par vedhæng af de rosa ovale ferskvandsperler (se dem i øvre højre hjørne).  Dernæst lavede jeg de sorte (dem hun diskret fortalte mig, at hun ønskede sig :-)).  De er lavet af mellemstore kartoffelperler med en fin glød (se dem til venstre, midt, med en varm tone -- de er altså sorte :-)).  Herefter lavede jeg parret med de meget store orange dråbe-ferskvandsperler (se dem nederst midt for), for Lene har en perlekæde, som jeg er ret sikker har denne slags perler i sig -- og så kunne det være elegant at have et sæt :-)

Bagefter fulgte i en glad strøm vedhængene med de store grå ferskvandsperler (meget flot lustre -- det er dem i midten), de turkisfarvede knapperler (se dem i nedre højre hjørne -- med en klar og skøn farve), og vedhængene med de store petroleumsgrønne kartoffelperler, som jeg også er ret sikker på også vil klæde Lene (se dem i nedre venstre hjørne) ... og de skønne vedhæng med olivengrønne mellemstore kartoffelperler vil være gode til hende her i efteråret.

Så er hun klar til hver af ugens dage :-)

Kh.
Bella

2 kommentarer:

  1. hej Bella, har du nogle af de helt bittesmå vedhæng med sorte perler? Og hvordan kan man handle hos dig? vh Signe (bressig@gmail.com)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe. Tak for din besked. Jeg har sendt dig en email. Kh. Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...