fredag den 6. februar 2015

Skal i gang med et babytæppe...


Som jeg nævnte, skal jeg i gang med et babytæppe til min kollegas nyfødte pige.  Jeg vil igen hækle efter klodshans-opskriften.  Jeg er vild med den opskrift :-)

I modsætning til det sidste tæppe, vil jeg hækle det her tæppe med den mørkegrå som bundfarve hele vejen igennem, og lade tæppet live op af de seks forskellige tøsede farveglimt, som jeg planlægger skal komme i samme rækkefølge igen og igen.



Garnet er fra Garnudsalg og hedder Blackhill CottonWool.  Farverne er fra venstre top: prinsesse toben, rosenknop og slikkepind.  Og nederst fra venstre: skifer, konkylie, abrikosen og græskar.

Hæklenålen er en Clover Amour str. 3,5 -- den skal jeg slå op med, og ellers hækle på nål 3.  Jeg ved godt, at jeg lidt kækt konkluderede, at det behøvede jeg nok ikke længere.  Men hækleprøven viste, at det gør jeg i det her mere faste bomuld-og-uld-garn :-)

Kh.
Bella

4 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mie. Tak for din søde besked, og ja, det er nogle smukke farver. Undskyld, at jeg kom til at slette din søde besked. Jeg skal spare dig for de pinlige detaljer om, hvordan jeg egentlig var i gang med at støvsuge og så kom forbi iPad'en, og som ren overspringshandling ville jeg lige checke bloggen. Jeg blev så glad for at se en kommentar fra dig, at jeg ville svare på den, kom jeg til at slette den. Ja, jeg er en klovn. Hvis du har mod på, så skriv endelig igen. For jeg bliver så glad :-) (Og måske lidt for begejstret?) Ha' en dejlig weekend. Kh. Bella

      Slet
  2. Hi, jeg kender godt det med at blive lidt for vild med ipadden, du kan tro at din rengøring/svaren på kommentar mishap, ikke vil afholde mig fra at kommentere 😊😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mie :-) Det glæder mig :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...