mandag den 31. oktober 2016

Kreative dage i Fredericia...


Louise og jeg var på kreative dage-messe i lørdags.  Det er blevet en årlig tilbagevendende begivenhed, som vi begge glæder os til.  Og også i år var det en god oplevelse  For os starter turen allerede i bilen, når vi kører til messen.  Her fortæller vi hinanden, hvad vi særligt i år vil kigge efter (ikke at det nødvendigvis er det, vi kommer hjem med :-)).

I år stod disse flotte træer uden for messehallen og bød velkommen.  Det lovede godt, for de var lavet af en de udstillende stande på messen.  Sidste år fortrød jeg, at jeg ikke havde købt amaryllisløg med voksbelægning samt andre spændende planter.  Det havde jeg bl.a. fortalt Louise om på vej til messen.  Men netop denne stand skuffede, og jeg kom ikke hjem planter og spændende planteindretningsinspiration.  Men pyt, jeg kom hjem med så meget andet.  Bl.a. de to strikkekit, som jeg nævnte i går.  Louise og jeg splejsede også til et par hækleopskrifter (hue og poncho-vest), og jeg købte bomuldsgarn hos Karen Klarbæk og fik opskriften til vaflede grydelapper med.


Her udover fik jeg lidt glimmer-stjernestrimler, et par tuscher, perler -- bl.a. nogle skønne rakukeramik-perler, som vil gøre sig godt med lædersnor.  Dem glæder jeg mig til at vise :-)  Jeg havde håbet på mere papir (end blot stjernestrimler), men det var der ikke meget af.  Og dog, måske det var der, men vi blot var for trætte til at spotte det.  Efter 5½ time orkede vi ikke mere og kørte hjem.  Glade, trætte og tilfredse og i hinandens gode selskab :-)

/Bella

8 kommentarer:

  1. Tak for en dejlig dag Bella😘 Det var en super skøn dag - glæder mig allerede til næste år😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, søde Louise! :-) Ja, sikke en dejlig dag :-)

      Slet
  2. Det lyder da helt sikkert som om det var et besøg værd - måske skulle man overveje at tage der ned næste år... Og sikke nogen fine ting, du fik med hjem. De grydelapper er jeg helt vild med, dem bliver jeg nok også nød til at eje! Kom I af sted til pileflet-workshop? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, at messen er et besøg værd. Vi lader os inspirerer og har begge en "vejledende" indkøbsliste med os. Men messen fungerer primært som en anledning for mig og min svigerinde til at opleve et kreativt frirum sammen. Grydelapperne er jeg også spændte på. Jeg tror (håber), at det bliver et juleferieprojet, selvom at jeg også skal skrive jobansøgning -- men grydelapperne kan være en afveksling :-). Nej, vi kom ikke afsted til pilefletworkshop. Men jeg tror ikke, at Louise har opgivet interessen, andre ting fylder blot mere lige nu, og vi kan jo ikke nå det hele. Men Malin, messen er også en ret fin illustration af folk, der lever drømmen ud om at kunne leve af deres kreativitet, f.eks. bagedystpiger (Ditte og Annemette), garndamer (f.eks. Jane og Fox), smykker ved TV2-vejrpige, Karen klarbæk og mange af de andre hobby- og kunsthåndværk-udøvende. Det er også værd at tænke over og tjekke ud. Knus, Bella

      Slet
  3. Ehj, så kunne jeg langt om længe 'komme på' igen. Min søn loggede mig lige af for at logge sig selv ind på Google og på en eller anden måde, hænger det hele sammen og jeg kunne bare ikke komme ind igen. Efter dit svar føler jeg mig endnu mere overbevist om, at jeg nok bliver nødt til at tage af sted næste år! Vi er mange der drømmer om at leve af kreativitet, og det kunne nu også være spændende at møde andre med samme drøm. Hmm... det med jobansøgning kom lidt uventet? Har jeg misset nogen af dine indlæg? Kh Malin

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt, at du er tilbage :-) Louise og jeg nyder messen. Vi forventer dog heller ikke revolutionerende inspiration, men er begge gode til at få øje på detaljer og materialer, som vi selv kan bruge på hver vores måde. Det tror jeg er en vigtig præmis for messen, for den er stor, der er mange mennesker, og mange vidt forskelligartede stande.
      Ja, jeg følte at jeg var nødt til at give dig mit besyv med på din rastløshed. Jeg har læst dine mange seneste indlæg, men ikke haft tid/overskud til at kommentere. Men jeg ville gerne give dig lidt konstruktiv input til komme videre med dine kreative jobdrømme. Så nej, du har ikke misset nogle indlæg, for mit forslag er personligt rettet mod dig, som en god ide, du måske kan bruge. Som sagt du kan jo højest få nej. Det kan også være at et af hobby/kreaforlagene er friske på en fotobog, alt afhængig af billedetemnet. Min pointe er, giv ikke op, men tænk konstruktivt. Kh. Bella

      Slet
  4. Jeg er glad for at du gav mig dit besyv, da jeg ikke kan få nok af gode råd ;-) Jeg kender dog det der med at ikke rigtig have tid og overskud til kommentere. Nu kan jeg kommentere ved hjælp af min computer, men stadig ikke på min telefon (!!) så mulighederne er stadig lidt begrænsede. Det jeg tænkte på i forhold til om jeg har misset nogle indlæg, var det du skrev i dette indlæg; 'Grydelapperne er jeg også spændte på. Jeg tror (håber), at det bliver et juleferieprojet, selvom at jeg også skal skrive jobansøgning'? Kh Malin

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, at vores juleferier kommer til at ligne hinanden, hvad angår ønsket om grydelapper som et juleferieprojekt og det at skulle skrive jobansøgning :-) Jeg krydser fingre for os begge :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...