onsdag den 25. september 2019

Perlekædesyning i lange baner...


Det bedste der skete i sommer var, at jeg fik nye briller, og nu er perlesyning igen en fornøjelse!

Og derfor var det virkelig en fornøjelse, da Anne Marie kom med sin perlekæde som skulle syes om, og endvidere forelskede sig i perler til tre nye perlekæder.  Dem har jeg nu syet :-) 

Så tillad mig at billedspamme uhæmmet, og vise Anne Maries nye perlekæder frem -- med Anne Maries tilhørende låse:



Alle perlekæder er med ferskvandsperler, syet på almindelig perletråd og monteret med dupsko.  

Den første perlekæde er med flammerøde stavperler, og er vanvittig flot.  Meget flottere i virkeligheden end billederne giver indtryk af.  Jeg overvejer, om jeg ikke også skal ha' sådan én :-)  Stavperlerne måler ca. 6 x 16 mm.  Perlekæder måler 48 cm uden lås.

Perlerne på perlekæden med store, grå barokke ferskvandsperler måler ca. 6 x 11 mm, og er 46,5 cm lang uden lås.



Den sidste perlekæde består af forskellige-farvede barokke perler som måler ca. 8 x 11 mm, og er 46,5 cm lang.  

Måske du genkender perlerne?  Jeg har nemlig sådan en perlekæde, min er bare lang -- jeg har nævnt den her :-)



/Bella

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - den røde minder om chilier, så skøn...
    Og den sidste er simpelthen noget af det flotteste og sikke en lås - går jeg ud fra det er :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Chilier, det havde jeg ikke tænkt på, men det har du da ret i :-)
      Ja, sneglehuset er en lås -- og ret flot til perlekæden! :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...