mandag den 16. september 2019

Bestået strikkeeksamen...


Min poncho er blevet færdig.  (Indsæt evt. 3-4 linjer med hurra :-))

Den blev faktisk færdig forrige weekend i Oslo.  Men ingen billeder jeg tog, viste den rigtige farve på ponchoen.  Ponchoen er strikket i den tykke bomuld (8/8) fra Karen Klarbæk i farven "Jeans blue" og kombineret med råsilkegarn fra ITO i mærket Kinu og farven "Iron Blue".  

Og den er blevet nøjagtig som jeg forestillede mig :-)

Med undtagelse af, at jeg havde forestillet mig, at den ville have været færdig meget, meget før.  Sådan at jeg kunne have brugt den i sommer.  Nu nåede jeg at bruge den en uge som overtøj i Oslo inden regnen satte ind.

Og lad mig sige det sådan her, Anders er lettet, for han troede aldrig at jeg ville blive færdig :-)  

Igen og igen har jeg trævlet op, når jeg opdagende, at jeg havde lavet en fejl.  Men som man siger øvelse gør mester, og det var jo trods alt min strikkeeksamen, og jeg kan med tilfredshed sige, at jeg har bestået.   

Jeg har fulgt opskriften "min sjælevarmer", og haft Lenes poncho at kigge efter.  Det var Lenes idé, og en rigtig god idé, for nogle gange læste jeg opskriften og tænkte hva' pokker menes, men så kiggede jeg på Lenes poncho, og kunne se hvad det skulle blive til.  (Og nu ikke ét ord om, at Lene heller ikke har kunne bruge sin poncho hele sommeren, for den har jeg lagt beslag på!).

Derudover har jeg skiftet garn ved anvendelse af denne teknik fra Christina med bloggen "Gem et lille smil", og jeg har hæftet ender efter DROPS Designs anvisning.

Her kommer et sjældent billede af Bella med poncho 'in action':


Og hvis du kunne se mine øreringe, ville du se dem her, og min perlekæde er denne her :-)

/Bella

6 kommentarer:

  1. HOLD DA OP den er blevet flot!! Tillykke med "eksamen". Det er jo lidt som at tage et kørekort - nu er det øvelse, øvelse og øvelse, der gør, at du RIGTIG lærer at strikke ;-)
    Og de smukkeste smykker til. Jeg er vild med dine smykker og dem jeg har er på skift i brug dagligt; endnu engang tusinde tak for dem :-)
    Det er virkeligt et sjældent billede af dig. Det slog mig pludseligt at mødte jeg dig på gaden, ville jeg sandsynligvis ikke kunne genkende dig - på trods af at jeg jo et eller andet sted synes at kende dig....... Giver det mening??
    Kærligst Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, Henriette! Jeg synes også, at den er blevet flot. Og nu skal jeg bare blive bedre, og som du siger, øve mig. Hvor er jeg glad for at høre at du bruger øreringene, sådan skal det være :-)
      Ja, det er sjovt som vi kommer til at kende hinanden, uden at have mødt hinanden :-)

      Slet
  2. Den er vel nok blevet fin!! Måske kan du også bruge den uden på en kort skindjakke. Det kan i hvert fald se smart ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tina! Ja, det er en god idé, og vil se rigtig smart ud :-)

      Slet
  3. Hvor er den blevet flot - og den glæder dig godt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! :-) Ja, tænk jeg kom i mål. På den anden side blev den færdig kun 8 måneder efter jeg proklamerede at jeg ville lære at strikke. Man er vel en af hverdagens helte :-) :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...