lørdag den 4. marts 2017

Hæklede påskeæg...


Jeg fortsætter lige med påsketemaet, for Louise har forkælet mig med hæklede påskeæg :-)

Jeg anede ikke, at hun var i gang med at hækle påskeæg, og vi har ellers ikke hæklehemmeligheder for hinanden :-)

Hertil kommer at vi ikke skal længere tilbage end til Kreative dage-messen i oktober sidste år, hvor Louise og jeg beundrede nogle smukke hæklede julekugler, og hvor Louise fortæller, at sådan nogle ville hun gerne kunne lave, men at hun ikke ved hvordan man tager masker ind og ud.  Jeg forklarer kort, at man tager ind ved at hækle masker sammen, og tager ud ved at hækle flere masker i samme maske.  Herefter taler vi ikke mere om det.  Men det var åbenbart heller ikke nødvendigt.  For hun hæklede jo de fineste små juletræer i adventsgave.  

Og nu har hun kastet sig over skønne påskeæg :-)

Det var desuden ret raffineret, at hun brugte en æggebakke som gaveindpakning :-)


Jeg har ikke spurgt Louise om, hvilken opskrift hun anvender på påskeæggene, men et bud er Karen Klarbæks opskrift, som findes her.

Mine æg pynter allerede :-) :-) :-)


/Bella

7 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine og sikke skønne farver 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Louise er en af hverdagens hæklehelte, og jeg er heldig, at hun er min svigerinde, for de er fine og iskømne farver -- påske kan komme an :-)

      Slet
  3. Hvor er de bare fine de æg! Jeg ønsker at jeg havde meget mere tid til både at strikke, sy og hækle (og læse og gå og træne og skrive...) Når man surfer rundt i blogland finder man altid alldeles for mange fine ting! Tiden rækker ikke til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Malin! Ja, de er rigtig fine, og jeg er også taknemlig :-) Lige som du, ville jeg også ønske, at jeg havde mere tid. Jeg finder også inspiration og ideer mange steder, men tiden forslår ikke. Jeg synes dog selv, at jeg for tiden har en hæderlig balance mellem arbejde og fritid :-)

      Slet
  4. Så fine. I er vist nogle hækledamer og partnere in crime i det hækleri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er rigtig fine :-) Ja, jeg troede jo, at vi var "partner in crime", men så vidste det sig at Louise havde (herlige) hemmeligheder for mig :-) Men håndarbejde og kreativitet er helt sikkert noget vi deler :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...