fredag den 31. marts 2017

Småt, men flot...

Tiden flyver afsted, og endnu en uge er gået.  Det er fuldstændig vildt.  Undervisning, vejledning og møder, og forberedelse af undervisning, vejledning og møder, er alt hvad jeg kan huske af denne uge.  Men jeg kan heldigvis dokumentere en smule kreativitet :-)  Ikke meget, men lidt, og lidt har også ret :-)  

Det er i småtingsafdelingen :-)  For den anden aften lavede jeg nogle nye øreringevedhæng til Lene.  Hun kommer og spiser i morgen aften, og der skal hun ha' dem.  De er i samme stil, som dem jeg lavede til hendes søster.  Blot i oxyderet sølv, som Lene foretrækker. 


Det tog ikke lang tid at lave dem.  Det tog længere tid, at finde ud af hvilke jeg skulle lave til hende, og som hun ikke allerede har -- for hun har en del efterhånden (f.eks. dem her, og dem her og dem her og dem her :-)).  Valget valget faldt på mindre røde ovale ferskvandsperler, fordi hun er god til at bruge vedhængene med de facetterede røde ferskvandsperler, og de er (også) gode til hende.  Som noget nyt får hun også vedhæng med halvædelsten, nemlig lilla ametystperler.  Dem er jeg spændt på, hvad hun siger til :-)


Jeg lavede også et perlevedhæng til halskæde til min kollega, Jette, som har et smukt armbånd i stål med hvide perler.  Hun ønskede sig et vedhæng som kunne matche armbåndet, og havde spurgt om jeg kunne hjælpe.  Det tog en del forsøg at raffinere afslutningen, før jeg var tilfreds.  Men mest vigtigt, Jette, er tilfreds :-)  


Jeg håber på en weekend med kreativitet -- på egne og alles vegne :-)

/Bella

6 kommentarer:

  1. Skønne du har lavet. Hellere lidt end slet ingen ting

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, lige nøjagtig :-)

      Slet
  2. Istemmer Ellafanta. Hellere lidt end ingeting og de øreringe er ret fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin! Ja, jeg er helt enig med jer begge :-) Ja, de er ret fine, og de er også allerede i brug :-)

      Slet
  3. Det er nogle smukke vedhæng, du har lavet! Især de røde er jeg vild med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anja! Lene blev også rigtig glad, og når det er tilfældet, er det skønt at forkæle :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...