tirsdag den 14. marts 2017

Perlekæde med tak...


Min arbejdsplads er under afvikling, og derfor siger vi også farvel til kolleger -- gode kolleger.  Forleden var det er særlig god kollega, som jeg kommer til at savne rigtig meget.  Derfor havde jeg syet denne perlekæde til hende.

Hvide design-ferskvandsperler med kasselås i sølv med filligranmønster.  Den er syet på almindelig perletråd med knude mellem hver perle.  Helt enkel og alligevel anderledes.  


Jeg syede for et par år siden en perlekæde med samme type perler, hvor låsen fik en central plads.  Her er låsen tænkt som nakkelås, så perlerne får al opmærksomheden :-) 

/Bella

8 kommentarer:

  1. Øv, det lyder som en kedelig omgang: 'arbejdsplads under afvikling'! Jeg håber ikke at det går ud over dig på andre måder end at du skal sige farvel til kollegaer? Dog kan det med at sige farvel til kollegaer være slemt nok og arbejdspladsen bliver sjældent sig selv igen uden dem. Der råder vist ingen tvivl om, at det var en kollega du var glad for, når man ser den halskæde. Den er fantasisk smuk. Du behøver ikke at svare, hvis ikke du har lyst, men arbejder du mon tro på AAU? Har længe haft en fornemmelse af, vi måske rent faktisk er 'kollegaer' :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min kollega blev meget glad for perlekæden, og det er jeg glad for, for jeg ville jo vise min påskyndelse af hende :-) For midt i alt det triste, må vi også huske at glæde os :-) Ja, jeg er på AAU-campus, men i regi af KU, og som alle landets universiteter er vi også hårdt ramt af besparelserne og de mange øvrige restriktioner og øgede krav. Så det er en vanskelig tid.

      Slet
    2. Det er da lidt sjovt - jeg sidder lige på den anden side af vejen :) Verden er godt nok lille.

      Slet
    3. Ja, hvor pudsigt -- verden er lille! :-)

      Slet
  2. Lækker gave. Sikker på din kollegaer bliver glad for den

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Hun blev heldigvis meget glad for perlekæde :-)

      Slet
  3. Så skøn en gestus af dig. Dejligt at din kollega blev glad for perlekæden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin! Det er vigtigt at vise, at man værdsætter og holder af :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...