torsdag den 4. marts 2021

Et nyt florlet tørklædesjal...


Da jeg havde strikket den råhvide ribhue i silk mohair og højlandsuld, fik jeg lyst til at ha' et matchende tørklæde.  Valget faldt endnu engang på det florlette tørklædesjal fra Ditte Larsens vidunderlige strikkebog "Anna Ancher på pindene: Malerisk strik".  

Og inden den store december-corona-nedlukning ramte os alle, var jeg i den lokale garnbutik og handle garn.  Jeg købte den samme silk mohair fra Sandnes Garn, som jeg havde brugt til huen, og kombinerede med råhvid alpaca fra Isager.  Ren luksus!


Tørklædesjalet var mit juleferiestrikkeprojekt og rakte ind i januar.  Det kom også til at lægge lidt tid inden jeg fik det vasket og blokket.  Og det har selvfølgelig været en tur i fryseren inden brug, for at minimere at det fælder.

For at det ikke skal være løgn, er jeg nu i gang med et tredje tørklædesjal.  Det er dog ikke fordi jeg manglede et nyt sjal, men snarere fordi jeg havde brug for et strikketerapiprojekt'.

/Bella

6 kommentarer:

  1. Hvor er det fint, det ser virkelig blødt ud.
    Kendte ikke lige det med fryseren, tak for rådet😊
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! 🥰
      Det er virkelig blødt og kan anbefales.
      Velbekomme. Put strikken i en plastikpose, pres luften ud og slå knude på posen, og læg det i fryseren et døgns tid 😊

      Slet
  2. Det ser florlet og varmt ud. Jeg er meget imponeret over hvor jævnt du strikker.
    Jeg vidste ikke at man skal lægge det færdige produkt i fryseren for at få det til at fælde mindre. Tak for fiffet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Jette!🧡 Det er et råd, jeg selv er blevet givet, og jeg prøvede det første gang med det første "florlette tørklædesjal", som jeg strikkede og synes at det virkede, for det var en fældende omgang at strikke, hvor jeg konstant måtte fnugrulle mig. Så nu er det gode råd givet videre 😘. Put strikken i en plastikpose, pres luften ud og slå knude på posen, og så en tur i fryseren et døgns tid.

      Slet
  3. Øj, det ser smørblødt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er det også i virkeligheden. Ren forkælelse😍

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...