lørdag den 27. februar 2021

Ribstrikket hue...

Mens jeg seriøst overvejer, om jeg har overskud til at fortsætte med at blogge, kan jeg i det mindste vise nogle af de kreative ting, som jeg har lavet, men endnu ikke fået vist. 

I december fik jeg garn i adventsgave af Anders til en hue.  Den selvsamme søndag slog jeg masker op til huen, og ugen efter var den færdig.  Herefter kom den til at ligge i mange uger før jeg fik den vasket og taget i brug.

Den er blevet ret fin, og kom i brug i den just overståede periode med isende koldt vejr.

Men jeg lurer på om der er en fejl i opskriften.  Jeg måtte i hvert fald improvisere i den afsluttende indtagsningsfase fra 80 til 60 masker.  Men det gik.

Huen er strikket efter opskrift af Ditte Larsen fra bogen "Hammershøi på pindene: Strikket tilbehør".  På trods af den mulige fejl i opskrift kan bogen kan varmt anbefales.


 /Bella

 

4 kommentarer:

  1. Det sker en gang i mellem at der er fejl i opskrifterne, man kan være heldig at finde errata på forlagenes eller forfatterens hjemmeside :) huen ser meget fin ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karen Marie! Det var et godt råd. Det vil jeg prøve at tjekke, og det bør jeg jo også gøre i fremtiden.

      Slet
  2. Kære Bella. Den ser varm og blød ud. Godt den kom i brug under kulden. Det bliver jo koldt igen i næste uge, så får du brug for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette, tak skal du ha'!🤍
      Jeg går morgentur hver morgen inden det er tid til at indtage hjemmekontoret, og nogle morgenstunder er kølige og kræver hue, så det er godt med et stort udvalg af huer 😊

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...