søndag den 7. maj 2017

Perlehygge...


Denne perlekæde syede jeg i går, da Jette og jeg nød lørdagen i hinandens og perlernes gode selskab.  Mere om perlekæden senere.


Jeg var bare så klar til, at Jette skulle komme :-)



Inden Jette kom, sorterede jeg dupsko, for dagen skulle bl.a. bruges på at finde en god løsning, så Jette kan sy perlekæder der passer til hendes smukke elefant-smykkelås.  Til det skulle vi bruge "kort-halsede" dupsko, så dem fandt jeg frem.

Noget at det første vi gjorde, var at hive perler frem af vores respektive gemmer for at vise hinanden, hvilke skatte vi var kommet i besiddelse af siden sidst -- og selvfølgelig dele med hinanden, hvor disse skatte er erhvervet :-) Det har jeg desværre ikke noget billede af, men det var et slaraffenland a la Alladins hule af smukke, smukke perler :-)

Jette (og hendes mand, Jørgen) forkælede med fine gaver.  Jette havde købt lækkert japansk origamipapir, som jeg glæder mig usigeligt til at arbejde med :-)  Og Jørgen havde lavet forskellige slags perleværktøj af bambustræ: perlepincet og perler-skeer som kan fange perler i rette størrelser, når man arbejder med perler i løs vægt, som f.eks. restperler



Her udover havde Jørgen lavet en "perlebog", som kan bruges til transport af opstrengede perlekæder.



Meget generøse og betænksomme gaver, som jeg er utrolig glade for :-)

På trods af en hel dag sammen, fik vi ikke syede ret meget.  Jeg nåede at sy to perlekæder.  Vi snakker og snakker, og så kommer vi til at lave fejl, som vi må rette, og den slags tager tid :-)

Jeg fik syet en perlekæde af rosa kartoffelperler med dupsko med øsken, som passer til Jettes lås.  Den fik jeg selvfølgelig heller ikke taget billede af.  Men det er den perlekæde, som Jette har på her, hvor hun dybt koncentreret er i gang med at udrede, at nålen er gået i gennem perletråden.  Man kan også se, at jeg har strenget korsperlekæden op, så den er klar til at blive syet -- det er den kæde der ligger på det bordeaux-farvede håndklæde -- hvilket jeg brugte de næste par timer på at sy :-)



Jeg strengede korsperlekæden op på tyk perletråd (slået af fire tråde), den er syet med knude mellem perle, og er monteret med sølvfarvet, aflang magnetlås.


Jeg afkortede den også, den er én stavperle og én korsperle kortere end den første, ulåselige udgave :-)

Det er min plan, at ha' denne perlekæde på til Amandas konfirmation på fredag -- for hvad er mere passende end korsperler til en konfirmation?


Desuden har jeg allerede klippet den seneste udgave af perlekæden med keshiperler op, for den løsning var jeg heller ikke tilfreds med, så den perlekæde skal jeg under ingen omstændigheder ha' på.


Det kan godt være, at Jette og jeg ikke er de mest effektive perlekædesyersker, når vi er sammen, men nøj hvor vi hygger :-)

/Bella

6 kommentarer:

  1. Sikke fine gaver🙂
    Så går du ikke ned på udstyr foreløbig ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var lækker forkælelse :-) Nej, jeg kommer ikke til at gå ned på hverken udstyr eller perler :-)

      Slet
  2. Kære Bella. Tak for en fantastisk dag. Hvor er jeg glad for at du viser din flotte korsperlekæde. Den er virkelig fantastisk. Og endnu flottere på dig.
    Rigtig god konfirmation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Selv tak for en helt fantastisk dag. Jeg er glad for, at vi har fået gang i din smykkelås. Tak, ja, det er en flot perlekæde -- og også på :-)
      Tak, det bliver en dejlig familiedag med Amanda i centrum :-)

      Slet
  3. Så dejligt lyst og imødekommmede, der er hos dig. Der kunne jeg helt sikkert også godt slå mig ned og perlehygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Karin, du skal være så hjertelig velkommen! :-) Seriøst! Jeg har nemlig et rigtig dejligt arbejdsværelse med godt lyst og god energi :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...