torsdag den 4. maj 2017

Perlefadet #2 -- den franske kvindes perlekæde...


Jeg er ikke for alvor kommet i gang med at viser perlekæderne i mit perlefad.  Indtil videre har jeg kun vist "vinterperlekæden".

I mit hovedet kalder jeg denne perlekæde "den franske kvindes perlekæde".  Men det kunne jeg selvfølgelig aldrig drømme om, at sige højt til nogen, for så vil man jo tage mig for at være tosset.  For hvem ved deres fulde fem navngiver perlekæder?  

Altså ud over mig :-)

Det her er også en af mine yndlingsperlekæder.  Da jeg sidste år gav keynote ved en konference, havde jeg denne perlekæde på til en mørkeblå kjole i hør.  Perlekæden boostede min selvtillid :-)  (Ikke at en perlekæde kan erstatte at være velforberedt, forstå mig ret).  

Det er en fed perlekæde!  Den er lang og lækker!


Jeg kalder perlekæden "den franske kvindes perlekæde", fordi jeg fik inspirationen til perlekæden, da jeg så en sød fransk film om den franske præsidents private (kvindelige) kok.  I filmen kombinerer hun forskellige lange perlekæde bl.a. en blå-grå og en rødlig.  Netop de farver går igen i denne perlekæde :-)

Perlekæden er syet af to strenge kartoffelperler, og måler uden lås 83 cm.  Perlerne er store, ca. 10 x 8 mm.  Selve perlekæden er syet på almindelig perletråd med knude mellem hver perle, og er monteret med sølvdupsko. 

/Bella

6 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det boostede dig til at stå frem på konferencen. Det er en megalækker perlekæde. Elker navnet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Karin! Jeps, den er nemlig superlækker, og jeg tror at den besidder super-kræfter, der gør een til en bedre udgave af sig selv :-)
      God weekend, Karin!

      Slet
  2. Åh, den er skisme også smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mie! :-) Ja, i al beskedenhed, så er den ret lækker :-)

      Slet
  3. Det er virkelig nogle flotte farver sammen❤️
    Dejlig varme farver, som må passe til rigtig meget tøj😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, at der er flere ting som går op i en højere endhed for mig med netop denne perlekæde, og farvesamspillet er helt sikkert en af dem, men også perlernes størrelse og form samt perlekædens længde -- det er en lækker perlekæde :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...