onsdag den 17. maj 2017

Perlefadet #3 -- store ovale hvide perler...


Husker du denne perlekædet med de vidunderlige store ovale hvide perler?  Det er ikke mange måneder siden, at jeg syede den.  

Men når sandheden skal frem, så har jeg ikke haft den på mere end en enkelt gang siden.  

Jeg ved ikke, hvad det er med den perlekæde -- eller måske type af perler?  Ferskvandsperlerne er smukke og har flot glans.  Længden passer, håndværket er godt og perlekæden er flot syet.  

Men den klæder mig ikke, og jeg får den ikke brugt.

Det duer ikke, for mine smykker skal bruges.  Men det er der heldigvis råd for.  Jeg klipper den op og strenger den evt. om, så en anden kan få glæde af den, eller jeg bruger perlerne i kombination med andre perler til en ny perlekæde til mig :-)


Perlekæden er syet på almindelig perletråd (slået af tre tråde) med knude mellem hver perle, og er monteret med dupsko i sølv.  

Perlerne er store, og for at give et indtryk af deres størrelse, kan jeg fortælle, at den store hjertelås i sølv måler 2,5 x 2,3 cm og er 1,5 cm "tyk".  

Denne lås bruger jeg tit som halssmykke på en enkel lædersnor, eller samme sammen med en lang perlekæde af halvædelsten og ferskvandsperler.  Den kan være den næste perlekæde, jeg viser fra perlefadet :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...