torsdag den 10. april 2014

Op på hesten igen...

Endelig oprandt dagen, hvor herren i huset havde tid til at hjælpe med at lave krympeplastfingerringe :-)  Hurra, hurra!

Nu skulle den nye krympeplast prøves af.  Jeg var så spændt :-)

Vi startede med de runde skiver, som skulle blive til øreringevedhæng i creoler.  Men de holdt slet ikke formen.  De blev ovale!   Hvilket ikke var lovende for fingerringene.


Jeg havde klippet ringene til, nøjagtig som jeg plejer, i 15 cm lange baner med en bredde på 1,5 cm.  Når enderne er rundet af, er den samlede længde på en "ring" ca. 14,5 cm.  

Desværre blev fingerringene heller ikke gode.  Banerne krympede ikke efter planen -- de blev alt for lange, og de blev ikke ret tykke.  


Vi lavede et par forsøg, hvor vi justerede længden på banerne til 11 cm og det passede.  Men de er ikke pæne.  Overfladen er meget ru og med struktur, og ser smånusset ud.  De ser ikke porcelænsagtige ud.  Bagsiden/indersiden er blank og skarp i kanten.  Det er desværre ikke det udtryk jeg gik efter.

Nu er det op på hesten igen, og starte forfra.  Denne gang med krympeplast fra Panduro Hobby, som jeg ved virker.

Kh.
Bella

2 kommentarer:

  1. Ej hvor ærgeligt. Det er en fin ide, så god fornøjelse med krympeplasten fra Panduro

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ærgerligt, men så er det prøvet :-) nu har jeg tegnet færdigt på den gode krympeplast, og venter kun på at herren i huset også får påskeferie :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...