onsdag den 16. april 2014

Prikkede hårbøjler...


Jeg har lavet en ny omgang hårbøjler, så nu ved familiens piger, hvad der er i vente :-)

Jeg har igen brugt skråbånd.  Det er meget nemmere, end selv at skulle klippe baner og lave pressefolder.  Skåbåndet passer perfekt på en 10 mm plasthårbøjle.  Jeg har købt det prikkede skråbånd hos Stof og Stil, da Louise og jeg var til kreativmesse i Fredericia i oktober sidste år.  Hårbøjlerne er fra Grafical, og dem kan jeg godt anbefale :-) 


Hårbøjlerne er meget enkle at lave, og syes i hånden.  For at holde styr på skråbåndet bruger jeg dobbeltklæbende tape.  Både på inderside og yderside af hårbøjlen.  Først sættes tapen på indersiden og skråbåndet sættes på -- med 1-1,5 cm i overskud (til ombuk) i hver ende.  Herefter sættes der tape på ydersiden og stoffes "vippes" rundt og justeres.  Nu bukkes den ene ende pænt på plads og skråbåndet syes fast med små sting.  Der afsluttes med pænt ombuk i den anden ende af hårbøjlen, og der hæftes.



Det tager ca. en god times tid at lave en hårbøjle, så det er ikke noget stort projekt, men der imod et nemt og overskueligt projekt der er lige til at gå til :-)

God fornøjelse -- og god påske!

Kh.
Bella  

Ps. Som den opmærksomme læser du er, har du sikkert allerede bemærket, at der kun er én grøn hårbøjle.  Det viste sig, at det grønne skråbånd havde så mange samlinger, at der kun kunne blive til én hårbøjle.  Det var ærgerligt.  Det vil jeg være opmærksom på næste gang, jeg køber skråbånd på mål, for jeg vil fortsat anbefale skråbånd til hårbøjleproduktion :-) 

DIY -- materialer: plasthårbøjler, skråbånd, nål, tråd, dobbeltklæbende tape og saks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...