tirsdag den 13. maj 2014

Tunesisk hækling...


Jeg også hoppet med på "hakke-vognen", og har kastet mig ud i tunesisk hækling :-)  Det er ingen hemmlighed, at jeg ikke er en ørn til at hækle, og som nærmest auto-didakt hækler har jeg brug for eksperthjælp for, at komme i gang med tunisisk hækling.  Jeg har nemlig længe sukket over den skønne, faste tekstur, som den type hækling giver.  Prøv f.eks. at se Pernilles vidunderlige tæppe eller hendes puder.  Jeg var derfor på workshop i går i tunesisk hækling.  

Camilla (med bloggen og webshoppen Yarnfreak) lagde hus til workshoppen i Yarnfreak-butikkens fysiske lokale i Århus, og kyndige Pernille (med bloggen Pescno) underviste tålmodigt 8 stk hakke-interesserede hækledamer :-)

Nu er det ikke sådan, at de 3 timer workshoppen varede, gør én til en hakke-ørn, men ret- og vrang-masker blev introduceret og afprøvet, og det samme gælder farveskrift fra henholdsvis venstre og højre side, afhængig af om man ønsker meleret eller skarpt farveskifte samt afslutning/lukning.  Det er derfor fint, at både Pernille og Camilla har lavet illustrative vejledninger.  Pernille har lavet en guide til, hvordan man kommer i gang med retmaske-hakning, begge slags farveskrifte og afslutning -- find den her.  Camilla har lavet en guide til, hvordan man laver pæne venstre kanter -- find den her.

Efter workshoppen kunne man købe garn og hakkenål.  Jeg fik dog ikke handlet, for jeg kunne ikke overskue at vælge mellem alle de smukke garner og farver.  Jeg kunne heller ikke overskue, hvilket projekt jeg skulle gå i gang med, og om et tæppeprojekt er for ambitiøst.   


Workshoppen kan varmt anbefales ... for den bringer én i gang :-)  Så hold øje med hvornår Pernille og Camilla igen tilbyder workshops i tunesisk hækling, hvis det er noget for dig.

Kh,
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...