mandag den 29. december 2014

Sorte kartoffelperler med bånd...


Jeg har aldrig fået vist Dorthes perlekæde med bånd.  Den syede jeg i sommer, og det var erfaringen med påsyningen af det sorte bånd der gjorde, at jeg var umanerlig længe om, at skifte bånd på Lenes perlekæde.  Det sorte bånd var nemlig noget af en udfordring at montere.  

Båndet er meget glat, og blev ved med at skride, så jeg til sidst måtte ri det, for at kunne montere det pænt på mellemleddene.  Dernæst var det meget svært at se og skelne tråd og bånd pga. den dybe sorte farve.  Men det lykkedes :-)

Det gode ved båndet er, at det er meget blødt og behageligt, og samtidig har styrke og smidighed til at bære perlerne flot.  

Hullerne i perlerne er en smule større end sædvanligvis, og jeg har derfor syet perlekæden på tyk tråd (dvs. perletråd snoet af fire tråde mod de normale tre tråde).  Det betyder at knuderne mellem perlerne er lidt tydeligere end ellers, men det synes jeg klæder perlekædens udtryk, som bliver lettere.


Kh.
Bella

Fakta:
  • Sorte ferskvandsperler, populært kaldet kartoffelperler (6-10 mm i diameter)
  • Perlekæden er 42 cm lang
  • Syet med knude mellem hver perle
  • Monteret på trekant-formet mellemled (formet af stor lukket øsken)
  • Båndet 47 cm langt og 16 mm bredt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...