torsdag den 31. januar 2019

Halsedissestrik med mere...


Mens jeg strikkede på det stribede tørklæde, startede jeg også på denne halsedisse strikket i ret på rundpind -- et rigtigt velegnet begynderprojekt.  Derfor lige noget for mig, så jeg kan få rutine og få en mere jævn og ensartet strik.  

At dette garn også er med farveskift er et tilfælde.  Jeg købte det på Kreative dage-messen tilbage i oktober, og havde en forventning om at det ville få et meget mere dominerende bordeaux-farvet udtryk.  Da var det min plan at hækle en halsedisse, fordi jeg dengang ikke kunne strikke :-)  Men nu strikker jeg, jo :-)

Jeg strikker efter denne opskrift.  

Der er fortsat fuld fart på strikkeskolen.  Jeg har været igennem moduler om strik og stress, eller vel snarere strik som terapi, om at huske at sænke skuldrene og at finde en god stol og stilling at sidde i, og som du kan se nedenfor øvelser i strikkefasthed.


Den seneste øvelse var svarende til den, som jeg indledte strikkeskolen med, nemlig "garngrams".  Det handler om at besøge en garnbutik og nyde alle de fine garner :-)  Her var planen at Louise og jeg skulle i Garnudsalg og nyde lagersalget.  Det har vi dog måtte udsætte, men ikke aflyst :-)

Næste øvelse kommer til at handle om vævestrik.  Det bliver et weekendprojekt :-)  

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...