lørdag den 5. juni 2021

Mayas øreringe...

 

Lene kom forbi i sidste weekend med et ønske om, at vi kiggede på øreringe til Maya.  For Maya har fødselsdag i dag, og Lene ville gerne forkæle hende med håndlavede øreringe.

Vi var udfordret af en viljestræk teenager med bestemte meninger om, hvad hun ville ha', og samtidig ordfattig på hvad netop det var.  Vi blev dog hjulpet på vej med hint om at det skulle være guld og blå perler samt et link til øreringe fra Kobra Copenhagen.   

Med inspiration fra Kobra-øreringene lavede jeg det første par, som er sølv-forgyldte creoler (2,5 cm i diameter) med hvide, lyseblå og mørkeblå runde ferskvandsperler i forskellige størrelser og forgyldte stave -- som jeg også har brugt til øreringe til en norsk kollega.   

Mens jeg lavede øreringene, gik Lene i gang med at designe det næste par øreringe, som er inspireret af øreringe fra Pearl & Pieces med måneferskvandsperler.  Sådan nogle havde jeg ikke, men jeg havde stjerner.  Og stjerner blev det, kombineret med facetslebne rosa og lilla zirkoner og små lyseblå ferskvandsperler i runde sølvforgyldte ørebøjler.


Nu er det bare tilbage at håbe, at øreringene falder i den unge dames smag :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...