torsdag den 13. november 2014

Adventsforberedelser...


Jeg er lige så stillet gået i gang med at forberede min adventskrans.  Dvs. det bliver ikke en krans i år -- og slet ikke som sidste år.  Jeg havde forestillet mig, at der i år skulle stå fire sorte bloklys på dette fad, krydret med lidt stjerner og kogler.  Men det er svært at finde sorte bloklys, og jeg har nu i mellemtiden forelsket mig i et kæmpe og lidt specielt kalender-advents-lys.  Så det må komme an på en prøve :-)


Stjernerne af sort, lækker kraftigt papir, er af samme slags som dem jeg flettede sidste år til kubusstagen -- og siden forærede væk, så dem skal der laves nye af i år :-))  Jeg købte de sorte strimler på kreativ-messen i Fredericia sidste år (eller var det forrige år?) -- men æsken afslører ikke noget firmanavn.

Den blanke sorte stjerne og sølvglimmerstjernen er flettet af strimler fra Bog & Idé.  Dem kan jeg desværre ikke anbefale.  Det bedste jeg kan sige er, at glimmerstrimlerne ikke drysser.  For dem begge gælder, at de er svære at flette med.  Sølvglimmerstrimlerne er ujævne og nærmest bølget på den lange led af strimlerne, og de er meget stive at flette med.  De sorte strimler er meget glatte -- glatte, som når man fletter stjerner af gavebånd --  og er i tillæg ikke ensfarvet sorte.  Øv.

De blanke sølvstjerner (stor og lille) er flettet i sølvfolie, som jeg ikke ved, hvor jeg har fra.  Måske fra Netto?  De står knivskarpe og er nemme at arbejde med.  Så hurra for dem :-)
 

Der er vist (heldigvis) plads til lidt flere stjerner på fadet :-)

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...