mandag den 10. august 2015

Flaske-elastik...


Ja, jeg introducerer lige et nyt ord: flaskeelastik!

Og dermed en ny opfindelse.  
Eller, det er måske så meget sagt.

Idéen er ikke engang min.  Jeg har set den hos min mor :-)

Hun havde nemlig sat hårelastikker omkring sine termokander, der har en tendens til at dryppe, og hun lader på den måde hårelastikkerne fungere som dråbefangere.


Hos os har vi ikke problemer med termokander, men snarere med vinflasker (ja, jeg kan godt høre, at det lyder lidt voldsomt :-)).
Nå, men for at undgå, at vinflasken drypper, plejer vi at binde et stykke køkkenrulle om flaskens hals.  Kønt er det ikke. 

Men det er slut nu, for jeg har syet flaskeelastikker :-)

Jeg har brugt et bomuldsviskestykke fra Netto.
Klippet strimler (mål: 5x50 cm) og syet på symaskinen.  Først ret mod ret, herefter vendt den, syet den sammen til en ring, trukket elastik igennem, syet elastikken sammen og afsluttende syet flaskeelastikken sammen.



Når de bliver plettede, så får de lidt Vanish og kommer med i en kogevask, og så er de klar igen, og igen, og igen... :-) 


...og man får næsten lyst til at sige skål :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...