fredag den 18. maj 2018

Svale-uro som værtindegave...


Sidste sommer klippede jeg svaler i lange baner.  Til svale-uroer. 

Min mor fik en til en veninde, Lene fik et par stykker, jeg fik også selv to, og nu har endnu en uro fået et nyt hjem :-)

Jeg var nemlig inviteret til 17. maj-fejring, som er en stor national fridag (norsk grundlovsdag) med flag, taler og spisning i godt selskab :-)

Min kollega Nils og hans kone Kristine havde inviteret (måske du husker alle Kristines gode tips til garn- og hobbybutikker i Oslo?).

Jeg samlede en uro og tog den med som værtindegave.  

Sådan samler jeg en svale-uro: Jeg prikker 4 huller på lige linje i hver svale, angivende den retning svalen skal flyve (op eller ned).  Herefter syr jeg uroen sammen med hvid sytråd med passende afstand mellem hver svale, og i enden binder en lille bjælde for at gi' lidt tyngde.  

Herefter i cellofanpose som pyntes med sløjfe, og afsted med den til et nyt hjem :-)

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...