fredag den 10. februar 2023

Status på Feminista t-shirten...

 

Det skrider fremad med Feministra t-shirten, og jeg er efter 10 cm rib i drejet ret og vrang endelig nået til perledelen.  

Som også er den del jeg hører folk finder mest vanskelig.  Ja, altså ikke at strikke glatstrik på rundpind, men at sætte perlerne på. 

Hvilket man gør ved at sætte en perle på hæklenålen, løfte den maske man skal til at strikke af pinden med hæklenålen og skubbe perlen ned over masken, hvorefter at masken sættes tilbage på pinden og strikkes.  

På den måde sidder perlen flot i strikken og falder ikke frem eller tilbage i strikketøjet.  Det giver også en stor fleksibilitet i placering af perler.

Jeg må sige, jeg finder det ikke svært at sætter perlerne på masken.  Jeg har ligesom fundet taget, og det fungerer nemt og uproblematisk for mig.

Så jeg strikker fortrøsningsfuldt videre.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...