tirsdag den 9. september 2014

En perleamulet...


Med fare for at få Royal Copenhagen (RC) på nakken (igen), for jeg har igen ladet mig inspirere, dog ikke af RC's produkter!  Men da det kan virke uklart,  hvor grænsen går, så...
OK, spøg til side -- og ja, hellere grine end græde, og lidt vittig har jeg vel lov til at være på egen bekostning :-)

Jeg har for nyligt været i Regensburg i Sydtyskland (Bayern), og det kunne jeg også underholde med, hvis det her havde været et indlæg om "Bella på tur" (set evt. her, her, her, her og her).  Regensburg er en meget charmerende gammel og anbefalingsværdig by, der er grundlagt af romerne i år 179.  Byens smukke middelalderlige bymidte og imponerende gotiske kirke, domkirken Skt. Peter, er på UNESCO's liste over verdenskulturarv.  Jeg var bl.a. til en (overraskende!) storslået orgelkoncert i domkirken, som stadig sidder i mig på den overskudsagtige måde, som stærke kulturoplevelser kan gøre. 

Nå, men det er ikke det, som indlægget her skal handle om.  Det skal handle om den perleamulet, som jeg blev inspireret til at lave.  På vej i toget fra München lufthavn mod Regensburg sad jeg over for en pige (dvs. ung dame på ca. 30), som havde en meget interessant lang halskæde på :-)  Den bestod af en flad, glat, rund sølvamulet, hvor der i amulettens øje var fastgjort, i guld, en lille hvid perle, og i perlevedhængets øje, endnu en lille perle!  


Det er blevet til denne halskæde, hvor sølvamuletten er konverteret til en stor flad sølvfarvet ferskvandsperle, pyntet med to små hvide ferskvandsperler monteret i hver perles øje.  Det samlede vedhæng hænger i en lang lædersnor.


Ret fin!  :-)

Kh. Bella


Fakta om halskæden:
  • Den flade ferskvandsperle er 2,8 cm lang og 2,2 cm bred og sat på sølvperlestav med lille kugle.  
  • De små hvide ferskvandsperler (med flot lustre) er 5 mm lange og 3 mm brede, og er sat på 8 karats forgyldte sølvperlestave med fald ende.
  • Lædersnoren er 1 m lang og 1 mm tyk, og er bundet med regulerbare fiskerknob.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, skal du ha' -- og det bliver ikke meget enklere eller nemmere, tre perler, tre perlestave og en tynd lædersnor :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...