søndag den 11. januar 2015

Origamipapir, der kan anbefales...


Måske du allerede kender det her lækre, tynde, smidige og stærke (forholdsvis stærke) origamipapir fra Rayher?

Jeg købte et par pakker i Tyskland sidste år, men har først prøvet det af nu.  Det kan varmt anbefales!

Det lader ikke til, at de tyske hobbykæder sender til Danmark, men et stort udvalg af papiret findes hos Amazon.de, og et udvalg kan også købes på Amazon.uk -- det skal jeg prøve.

Dog vil jeg undgå Rayher-papiret med Karen Marie-klip-mønster, hvis papiret er af samme kvalitet som det danske, for så er det for tykt til f.eks at folde stjerner af.  Jeg vil der imod gå efter Martha Stein Meyer-papir.


Den allerførste stjerne jeg foldede, foldede jeg i almindeligt printerpapir, og det var alt for kraftigt.  Det var ret svært af folde sidste del af stjernen, fordi papiret er lagt sammen så mange gange, og de mange lag gør det svært, at folde sidste del pænt og skarpt.  Men sådan er det ikke med papiret fra Rayher, og størrelsen 10x10 cm er også helt perfekt til denne slags stjerner -- synes jeg :-)


Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...