tirsdag den 7. februar 2017

Perlekæde med grå runde ferskvandsperler og dupsko...


Efter jeg fik ryddet op i perlebakken, har jeg fået syet mig en ny perlekæde.  Jeg havde en streng liggende med skønne store grå perler med en vidunderlig lustre, som jeg længe har haft et godt øje til :-)  Sådan en perlekæde var lige, hvad jeg kunne bruge :-)

Mens jeg syede perlekæden, kom jeg til at tænke på, at den nye perlekæde nok ville passe fint sammen med en anden perlekæde, som jeg har, nemlig den her.  Men som jeg ikke har gået med i rigtig lang tid.  Jeg havde nærmest glemt alt om den.  Jeg havde også fået den fikse idé, at perlekæden var for kort.  Men det er den ikke, den passer perfekt! 


Det pudsige er, at de to perlekæder ligner hinanden til forveksling.  Hvilket blot bekræfter min smag :-)  Og sat sammen som en lang kæde, har de været min yndlingsperlekæde hele sidste uge :-)



/Bella

Ps. Perlekæden er syet på almindelig perletråd slået af tre tråde.  Der er syet knude mellem hver perle, og perlekæden er monteret med sølvdupsko, som passer til bl.a. Lynggaardlåse.

2 kommentarer:

  1. Kære Bella

    Hvor er de flotte. Sjov ide at sætte dem sammen med en guld og en sølv lås.
    Jeg er imponeret over at du kan fotografere dine perler så flot. De står altid meget rent og perfekt skarpt.
    Hav en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette.
      Perlerne er flotte, og endnu flottere i virkeligheden! Den nye grå streng er fra ANKU :-) Den anden har jeg købt for flere år siden hos en guldsmed, som havde ophørsudsalg -- havde jeg haft råd, havde jeg købt hele butikken :-)
      Du har ret, det er svært at tage gode, skarpe billeder af perlerne, hvor glans, farve og struktur kommer til deres ret. Specielt, når man som jeg blot bruger mobil og ipad. Billeder af hvide perler bliver sjældent gode. Men jeg tager en hel masse billeder, og håber nogle af dem kan bruges :-) Mht. låsene, så er grå perler og sølv/hvidguldlås oplagt, men jeg synes også at grå perler og guldlås er flot sammen. Og da jeg selv har ringe/ur som blander begge dele, så går det også an med perlerne :-)
      Kan du også ha' en god dag. I øvrigt, jeg har ikke glemt at kigge i kalenderen, du hører fra mig :-)
      Kh. Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...