onsdag den 18. september 2019

Perle-prototype...


Inspireret af guldsmed Mette Vivelsted (i Århus), som jeg følger på Instagram (@mettevivelstedjewellery), har jeg forsøgt mig med en prototype på hvad jeg kalder "klase-perlekæde".  

Den har fået et fint udtryk :-)  

Jeg legede med perler for at finde ud af hvordan knuderne skulle bindes og hvor tæt perlerne skulle placeres, og har derfor ikke monteret lås, som altid er en del af processen, når jeg syer de klassiske perlekæder med knude mellem hver perle.


Jeg har blandet store og små ferskvandsperler, og brugt den type perletråd, hvor nålen sidder fast på tråden.  Det giver desværre ikke mulighed for at montere lås på den elegante måde jeg plejer.  Så jeg må finde en anden løsning.  På Mette Vivelsteds instragrambilleder kan jeg ikke se, hvordan hun har monteret lås.  Men måske jeg skal ud i noget med knudeskjulere eller lim?


Når perlekæden kommer op at hænge, kommer designet rigtig til sin ret :-)


/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...