fredag den 8. oktober 2021

Helenes perlekæder...

Selvom at Helene som udgangspunkt ønskede sig perlearmbånd, blev det også til et par perlehalskæder.  

Det er også svært, ikke at blive fristet, når først alle perlerne kommer frem.  Jeg er selv blevet fristet af nogle lilla ferskvandsperler, som jeg har tænkt en del på siden.  Måske de skal pynte om min hals?  Men det, skal det ikke handle om nu.  Det skal handle om Helenes perlekæder.   

Den første perlekæde er med forskellig-farvede 8 mm store runde perler monteret med gulddupsko.  Perlekæden måler uden lås 44,6 cm.  Perlerne har riller og "smilehuller" og ingen kan være i tvivl om, at det er ægte perler.

Perlekæden er stilmæssigt i "familie" med min forskellig-farvede perlekæde, som jeg selv er meget glad for.

Den anden perlekæde består af 6-7 mm store sølvgrå kartoffelperler, som denne type ferskvandsperler populært kaldes, fordi de med deres ujævne form kan minde om kartofler.  Netop den ujævne form, er disse perlers charme.

Perlekæden er sædvanen tro syet på almindelig perletråd slået af tre tråde, med knude mellem hver perler, og den er monteret med sølvdupsko.  Perlekæden er 43 cm lang.  Men når man har perlekæden på, er den nøjagtig lige så lang som perlekæden med de forskellig-farvede perler.  Det er størrelsen på perler, som gør forskellen.  Større perler kræver mere plads og længde.

Perlekæden matcher naturligvis det dobbeltradet armbånd, som jeg viste forleden.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...