søndag den 19. oktober 2014

Kogle-sne-eksperiment...

 

Jeg er jo i gang med de her kogler til jul, og ville finde ud af om jeg kan få sne-lignende effekt på koglerne, så de ligner små grantræer med sne.  I kassen med tuscher har jeg fundet denne sneeffekts-tusch, som jeg ikke kunne huske at jeg havde, og heller ikke ved hvor gammel er. (Og som godt nok er til at tegene på papir og stof med.  Men det skal lige prøves af).

På tuschen står der: "Paint, decorate and watch it puff up".
Så det gjorde jeg -- tegnede og ventede på at der skulle ske noget.  

Men der skete ikke en disse! 

Jeg tænkte, at tuschen måske var for gammel, men prøvede alligevel at læse hvad der står med så småt på tuschen, at det nærmest ikke kunne læses.  

Der stod at den tegnede genstand skal varmes op for, at effekten opstår! :-)

Men der står ikke, hvad man skal bruge til at varme op med (ovn, føntørre...?), eller hvor mange grader, eller hvor længe.  Der står til gengæld at man skal passe med "over heating". 

Jeg varmede ovnen op til 200 grader, og koglen fik et par minutter eller tre, og ser nu sådan her ud:


Det er OK :-)

Men pyha, hvor det lugter .. så jeg luftede også lige ud :-)

Nu vil jeg tænke over, om jeg skal arbejde videre med sneeffekt.
(I'm not completely convinced  -- I may go for the glitter glue :-))

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...