lørdag den 11. oktober 2014

Ophavskvinden til perlekæde med bånd er fundet...

Fra Statens Kunstfonds arkiver
(Billedet er lånt her).

Jeg begyndte i foråret at lave den nye type perlekæder med bånd (se evt. mere her, her og her) efter at være inspireret af dels smykkekunstneren Annette Dam, og dels en lignede perlekædetype, som jeg havde set i gadebilledet.  Den halskæde som jeg havde set i gadebilledet, bedømte jeg til at være i dårlig kvalitet, med potentiale til at blive videreudviklet :-)  
Hvis det var en original jeg så, var jeg måske for hurtigt ude, og det kan også være at originalen bare havde inspireret til den jeg så?  Jeg tror nemlig, at det er smykkekunstneren og guldsmeden Kasia Gasparski der står bag.  Designet hedder Pippi's Choice, og findes i mange farver -- og den er i øvrigt også til udlån i Statens Kunstfond.  

Det smarte ved Kasias halskæde er, at mellemleddet er en hofteholderhægte, og det betyder at man kan skifte båndet.  Det er godt nok ikke Kasias intention, men den mulighed har Lene og jeg efterlyst.  

Så hvor er det lige, at jeg får fat i hofteholderhægter i metal med en "knap" som samtidig kan monteres på perlekæden?  Måske en perle kan fungere som knap?  Men jeg skal stadig finde hægten i metal.  Men hvor?

Se flere af Annette Dams smykker her hos Goldfingers.  Og lad mig også slå et slag for butikken Bærbart, hvis du kan lide anderledes smykker.

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...