søndag den 14. juni 2015

Små buttede origamistjerner af flettestrimler...


Jeg var til bryllup i går.  

Svensk prinsebryllup på forreste TV-række :-)


Og imens at jeg nød brylluppet, stemningen, de smukke rober og smykker, så øvede jeg mig på at lave de her søde buttede origamistjerner af flettestrimler.

Du har sikkert set dem før, og typisk ser man dem lavet i bitte-små udgaver.  Men lad mig dele et godt råd, det er nemlig lettere at starte ud i en større udgave.  Jeg har brugt flettestrimler der er 2,5 cm brede.

Det springende punkt -- for mig i hvert fald -- er der, hvor stjernen skal formes.  Men det endte jeg også med at ha' styr på.  Tricket er, i første runde kun, at presse hver kant lidt, så stjernen begynder at "bule", og herefter i næste runde, at forme selve stjernen.

Jeg fulgte Minnas vejledning.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...