onsdag den 6. april 2016

Lones perlekæde er færdig...


3. gang var lykkens gang, for Lones perlekæde er blevet færdig :-)

Heldigvis, for det var jo ved at udvikle sig til lidt af et anstrengt bekendtskab :-)  

Jeg skylder også at fortælle, at jeg er blev hurtigere til dels klippe op (jeg skar mindst 15 minutter af tiden), og dels mere rutineret og øvet i at håndtere de meget "levende" perlerne under syning :-)  

Øvelse gør, som sagt mester :-)

Perlekæden har fået en tynd lædersnor (2 mm).  Prøv at kigge med her, hvor Louise agerer model, hun skulle nemlig give perlekæden videre til Lone :-)  Lad dig i øvrigt ikke snyde af Louises slanke hals, for den får perlekæden til at se meget lang ud.


Her måler lædersnoren ca. 33 cm.  Men i stedet for at binde almindelig knuder, som jeg gjorde på Lenes halskæde med grå perler, har jeg bundet regulér-bare knuder, som betyder at Lone kan justere længden på perlekæden.  Den kan blive en smule længere endnu, men det er sikkert ikke nødvendigt, for Lone ønskede bånd/snor på ca. 30 cm.  Og så kan den blive kortere, sådan ca. 15 cm kortere, ved at lade de to knuder mødes.  

Det burde give Lone gode muligheder for at variere anvendelsen af perlekæden og få den i brug igen -- for perler skal bruges :-)

/Bella

2 kommentarer:

  1. Kære Bella
    Sikke et arbejde, men umådelig flot, som altid.
    Den type perler er jeg endnu ikke stødt på. Men jeg har naturligvis heller ikke set alt. Måske du har dem fra udlandet.
    Mange hilsner Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bella. Ja det er korrekt at jeg har set dem boret på langs, men ikke så smukke som disse tynde topborede. Faktisk giver topboring af ikke-runde perler et flot udtryk.
      Kh Jette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...