søndag den 16. december 2018

Hjerteornamenter i papir...


Dagens adventsgave til min mor, svigermor, Louise og Christina er små hjerteornamenter i kraftigt papir sat på en sølvfarvet tråd.

Jeg synes, at de er super-fine!
De er ikke store, men delikate :-)  De måler 2 cm i højden og 2,5 cm i bredden.  

Og de har været superhyggelige at lave -- og enkle!  Og havde jeg ikke været nervøs for at løbe tør for lim, så havde jeg så men nok siddet og lavet dem endnu :-)


Sådan gør man -- DIY, trin-for-trin:
  1. Til hvert hjerte stanses/klippes 6 hjerter (eller cirkler eller stjerner eller juletræer ... eller hvad man nu gerne vil bruge som figur, som kan spejles).
  2. Hjertet foldes midt på -- og til det brugte jeg falsebenet.
  3. Hjerterne samles ved at lime bagside mod bagside.
  4. Når det sidste hjerte skal på plads, sættes snoren ind.  Min snor er 25 cm lang.  
  5. Når snor og sidste hjerte er plads, skal limen lige tørre inden man hænger hjertet op, ellers kan snoren glide ud.
  6. Herefter kan man pynte op og nyde :-)


Ha' en skøn tredje søndag i advent! :-)

/Bella💗

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...