torsdag den 17. november 2022

Mistelten i papir...

 

Det var min plan at genoptage traditionen med adventskalender til min mor, svigermor, Christina og Louise.  

Men det er ikke altid at tingene går som planlagt, og sagen er, at der ikke kommer en advantskalender fra min hånd i år.  Jeg siger det bare, nu hvor vi nærmer os 1. advent næste weekend.

Jeg lagde ellers ambitiøst ud og allerede mellem jul og nytår sidste år, gjorde jeg klar til disse mistelten, tegnede dem op og gik i gang med at klippe.  Ren juleferiehygge.

Misteltenskabelonen er fra @vilde_anemoner på Instagram. 
Besøg hendes konto for hun har virkelig mange fine idéer til papirklip.  Bl.a. masser af julepynt-idéer.

Jeg foldede bladene og brugte sølvpailletter som bær, som jeg limede på.  Der er pailletter på begge sider af grenene. 

Jeg samlede grenene og limede dem sammen i små buketter.

Herefter fik de røde sløjfebånd på og en rød sytråd til ophæng, og blev nydeligt pakket i cellofanposer.

Og ja, det lyder som om, at jeg lavede alt dette i juleferien sidste år.  

Men nej.  Sådan skete det ikke i virkeligheden.

Jeg klippede alle grenene i juleferien.  Herefter lå projektet stille en månedstid, før jeg fik foldet blade, limet pailletter på og samlet grenene.  Så lå projektet igen stille, og på et tidspunkt skulle vi til Oslo, og mine svigerforældre passede hus.  Da min svigermor er adventsgavemodtager, kunne projektet ikke ligge fremme, og måtte pakkes væk.

Tja, så skete det forudsigelige -- ude af øje, ude af sind! 
Sådan ca. 5 måneder!

I begyndelsen af september lagde jeg en plan for adventskalenderen, og hvad den skulle indeholde udover misteltengrene.  

På det tidspunkt var jeg stadig meget optimistisk.

Men, men, men, det går som sagt ikke altid som planlagt.

Selvom at min mor, svigermor, Christina og Louise ikke får en adventskalender i år, så får de en buket kyssegrene, som egner sig flot til vinduesophæng.

Lidt har også ret.  

Og idéen med misteltengrene er god, så grib den og tjek @vilde_anemoner ud!

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...