tirsdag den 25. juli 2023

Tegne på sten...

 

Sten-skatten som jeg fik med hjem fra sommerhusbesøget hos mine forældre inkluderede en stor stak glatte sten til at tegne på.

Jeg har derfor tegnet på sten i stor stil lige siden.  Det er hyggeligt og meditativt.

Jeg har tegnet det samme mønster igen og igen: cirkler med streger i, omkransket af bobler, som får det til at ligne blonde.  Meget enkelt.

Når jeg tegner på sten, tegner jeg altid på flere sten samtidig, som jeg skifter mellem så jeg ikke skal vente på at tuschen tørrer.  Mine tuscher er fra Posca, tynde str. 0,7 mm.

Jeg starter også altid med at tegne en kant i bunden af sten, som definerer området jeg tegner på.  

Det er også den samme kant som defineret området jeg lakerer, når jeg til sidst lakerer stenene.  Jeg bruger en klar lak der er købt i XL-byg, og hedder "Fast dry projekt enamel".  Den er vandbaseret, og er lavet af firmaet Plati-kote.  

Det betyder også at undersiden af mine sten er rå og ulakerede, hvilket jeg synes giver en flot effekt.

Stenene på det øverste billede er lakeret, men det er stenene her nedenfor ikke.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...