søndag den 10. marts 2024

Øreringevedhæng i sølv...

Det her par øreringevedhæng har jeg længe tænkt på, at jeg ville lave.  Jeg vidste, at jeg ville lave et par slanke lange øreringevedhæng i sølv, fordi jeg havde disse ørebøjler med lang bøjle liggende.  Jeg synes, at der skulle længde på vedhænget for at balancere ørebøjlen visuelt.

Det tog lidt tid at finde netop de stavperler, som jeg gerne ville bruge, og også at matche dem til et par.  De diagonalborede, firkantede designperle havde jeg der imod for længst fundet frem, og vidste at de skulle indgå.  De er inspireret at et vedhæng jeg har set på Pinterest, uden at være i samme materiele, men formmæssigt.

Jeg har dog siden også fået lyst til at matche de lange hvide stavperler med nogle smukke ovale akvamarin-stenperler, som jeg har.  De samme som jeg brugte til Silles øreringe.  Men jeg kan ikke huske, hvor jeg har lagt dem, så det må vente til de dukker op.  

Jeg kan se for mig hvordan det ville fungere med akvamarinperle på toppen af stavperlen i stil med her, men også hvordan at de kunne dingle i bunden af stavperlen.  Jeg er endnu mere overbevist efter at have set et meget smukt par øreringe med månesten og ferskvands-stavperler hos Margery Hirschey.  Under alle om stændigheder er designet nødt til at være to-leddet, for jeg har ikke perlestave der er lange nok til, at de kan samles på samme perlestav, når stavperlerne er så lange. 


Det går kun lige an med parret her, som jeg har toppet med små, røde facetslebne agatperler.

Og nyd lige stavperlerne, deres former og størrelse, og ikke mindst deres uforlignelige glans.  

Ikke et ord om hvor svært det er at tage gode billeder af hvide perler... men det er det altså, så nyd dem.

Øreringene kan naturligvis også mix matches...

Jeg har heller ikke sluppet min fascination af topborede perler som øreringevedhæng.  Denne gang har jeg anvendt smukke, små laskefarvede keshiperler også med en vidunderlig glans.

Dagens sidste par er et sæt vedhæng med store, ovale orange ferskvandsperler magen til dem jeg har tidligere har lavet vedhæng af til Lene, og som vi sidste sommer konverterede til et par nye klase-øreringe.  

Her er de matched med blå og hvide ferskvandsperler i form af color blocking og udgør et elegant par.

Hvis du har lyst til at de den samlede flok af nye øreingevedhæng i sølv, så er de her.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...