onsdag den 3. februar 2016

En æske med små perleprojekter...


Min mor har givet mig en æske med små perleprojekter.  Det er fint, for tiden rækker ikke til andet end små projekter :-)


Æsken indeholder nogle af hendes perlesmykker.  Der er syv armbånd og to perlekæder af ferskvandsperler.  Perlekæderne og armbåndet med dråbeperler bruger hun ikke, så dem har jeg fået retur, og kan lave nye smykker af.  Det er genbrug på den gode måde, og én af de store fordele ved denne perlehobby.  Man har aldrig brugt perlerne forgæves, for man kan altid klippe op og sy om :-)

Jeg ved allerede, at jeg vil konvertere kæden og armbåndet med dråbeperler tilbage til den originale streng.  Sættet med halskæde og armbånd er nemlig forlænget ved at tilføje grå runde perler for, at der kunne blive til både halskæde og armbånd. 

  

Den grønne mix-kæde med de store lækre stavperler, blisterperler og perler af perlemor (muslingeskal) klipper jeg op, for jeg har en ny idé til en halskæde, hvor stavperlerne skal indgå, og den idé skal prøves af :-)  Altså, når jeg får tid.

Så når alt kommer til alt, så drejer de små perleprojekter sig om de seks perlearmbånd med dupsko.  Min mor vil gerne ha' skiftet dupskoene ud med hægtelåse.  

Oprindelig er armbåndene syet med dupsko, for at hun også kunne bruge armbåndene til at forlænge de halskæder, som de matcher, som også har dupsko.  Men det er ikke noget hun har brugt ret meget, og hun får ikke armbåndene på, fordi det er besværligt med dupskoslås på et armbånd.  

Oprigtig talt, jeg ved godt, hvad hun mener.  Selvfølgelig skal dupskoene skiftes, så hun kan få armbåndene på.  Perler skal bruges :-) 

Men det bliver ikke lige 'over night', men det haster heller ikke.  Heldigvis :-)

Jeg vil tillade mig en aften, hvor jeg hygger mig med at kigge låse igennem.  Se hvilke låse jeg har, hvilke der vil klæde perlerne, og hvilke som ikke er alt for besværlige til et armbånd.

Dernæst vil jeg kunne nå, at klippe ét armbånd op om aftenen, strenge det op, så det er klart til at blive syet med ny lås.  Det vil også tage mig en aften at sy armbåndet -- plus dagslys til den afsluttende knude.  Alt til sin tid :-) 

Men lige pludselig vil jeg kunne fremvise min mors omsyede armbånd -- ja, jeg ved det, du kan næsten ikke vente :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...