fredag den 3. april 2020

Maskulin strik...


Mens jeg har været i tænkeboks angående glimmerponchoen, har jeg i stedet kastet mig over et stykke maskulint strik, nemlig en halsedisse til Anders.  Som han rent faktisk ønsker sig! :-)

Jeg er inspireret af denne model fra Gepard, som jeg efter et par strikkeprøver, er gået i gang med min udgave af.  Jeg havde et par nøgler gråt garn af DROPS baby merino liggende, og det er det jeg bruger.  



Man strikker to stykker, forstykke og bagstykke, som man samler på rundpind og strikker selve halsrøret.  Så det er virkelig meget enkelt.  Ribben strikkes: 2 ret og 2 vrang -- meget terapeutisk og TV-venligt :-)

Til hvert forstykke og bagstykke har jeg slået 100 masker op, og jeg strikker på pind 2,75.

Jeg tænker, at inden weekenden er over, er jeg færdig.  Det bliver en god weekend :-)

Kan du også ha' en god weekend!

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...