tirsdag den 12. maj 2020

Endnu et nyt strikkeprojekt...


I søndags var Lene på besøg.  Vi spiste aftensmad sammen.  Det er første gang i flere måneder at hun har været her, men undtagelse af da vi for mere end en måned siden i kraftig blæst nød en kop te sammen på terrassen med afstand og anstand :-)

Nå, men lad mig komme til sagen.  For Lene medbragte sit aktuelle strikketøj, som er det skønneste tørklæde i silk mohair og alpaca.  Jeg havde set det før, men ikke "live", og slet ikke rørt ved det.  Da det skete var jeg solgt.  Sådan et er jeg også bare nødt til at lave.  Og her i huset er der, hos den ene af os, ikke langt fra tanke til handling :-)

Jeg benyttede mig af at Garnudsalg har fysisk åbent hver dag, og nu ikke kun fredag, og fik handlet garn i går.  I går aftes lavede jeg strikkeprøve, for det her tørklæde skal jeg i gang med med det sammen, og så må sommerblusen vente.

Opskriften på tørklædet findes i denne vidunderlige smukke bog "Anna Ancher på pindende" af Ditte Larsen (som kan låne på biblioteket, som Lene har gjort).


Lad mig afsluttende tilføje, at Lene og jeg ikke er de eneste der synes om tørklædet, for da jeg handlede garn fortalte ekspedienten ,at jeg var den anden kunde i går, som skulle have garn til netop det tørklæde :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...