fredag den 19. maj 2023

Stensøjler med keramik-mellemled...

 

Vi nød Kristi Himmelfartsdag i haven, for vejret var vidunderligt.  

Mens Anders rensede tagrender og tjekkede og ordnede terrassens havekrukker, lavede jeg et par stensøjler af hulsten og keramik-mellemled toppet med fugle, som nu pynter i bedet med græsser.

De har været længe undervejs.  For det var tilbage i 2021 at jeg købte keramik-mellemleddene hos Elsebeth fra Lille Holskov Keramik.  

Måske du husker, hvordan en lille saml-selv-keramik-skulptur, som min mor fik i fødselsdagsgave, var inspirationskilden? 

Det var egentlig min plan at opgradere stensøjlerne ved hoveddøren, men de står så fint, at jeg ikke nænner at skille dem ad.  Så det blev til to søjler i haven.  

Jeg har sten og mellemled til en tredje søjle, men jeg havde kun to metalstænger.  Måske en tredje stensøjle kommer til, hvis jeg får købt en metalstang mere.

Metalstængerne er fra XL Byg og er 6 mm tykke, og stærke nok til at holde stenene.  Stængerne er banket ca. 20 cm ned i jorden og store hulsten danner basen.  

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...