torsdag den 8. oktober 2020

Asymmetriske øreringe med vintage mellemled...

I weekenden fandt jeg "smykkeværkstedet" frem.  Jeg havde flere idéer, som jeg gerne ville prøve af, og det blev også til flere sæt samt single-øreringe, som jeg viser den kommende tid.

I dag vil jeg vise et par asymmetriske øreringe med vintage mellemled, som bygger på flere forskellige inspirationskilder, bla. Pia Andersen Smykker fra Gilleleje.  Pia kombinerer nyt og gammelt, og mestrer brugen af mellemled -- meget inspirerende synes jeg.  En anden inspirationskilde er den amerikanske smykkedesigner Margery Hirschey, som bla. laver fine asymmetriske øreringe, som har en lethed i deres udtryk, som jeg er meget fascineret af.  

Jeg har parret blomster-mellemled (1 cm) med orangerøde og sorte facetslebne agatperler (2 mm).  Vedhænget måler 3 cm og er hægtet på en enkel, klassisk ørebøjle i forgyldt sølv.

Jeg følger i øvrigt begge damer på Instagram (@piaandersensmykker, @margeryhirschey).

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...