fredag den 21. april 2023

Perlekæder der er klar til at blive syet...

 

Jeg er på vej til Oslo, og i Oslo venter disse to perlekæder på mig.  Jeg stringede dem op, dvs. gjorde dem klar til at blive syet, sidst jeg var i Oslo.

Begge perlekæder er med ferskvandsperler, og her hører ligheden op.

Den første kæde består af store keshiperler med en fantastisk glans og en flot champagnefarvet glød.  

Det er luksusperlekæden!

Men man skal ikke underkende den anden perlekæde, for hvad den ikke har i kvalitet, har den i charme.

Perlerne er ukorante, og er i sig selv ikke er noget særligt.  Det der gør perlekæden charmerende er, at perlerne er diagonalt topboret.  Dvs. at perlens hul er boret i toppen af perlen og på skrå.  

Når perlerne ydermere varierer i størrelsen, så giver det perlekæden et spændende og let udtryk.

Jeg har vist denne type perlestreng tidligere, men det er mange år siden.  Jeg har nemlig selv en som er lang, og som jeg typisk bruger som en snokæde.  Min mor har også en, og det har kusine Dorthe også.

Denne gang skal perlekæden være kort, og den skal ha' lås i nakken, hvor imod luksusperlekæden med keshiperlerne skal monteres med dupsko, så jeg kan bruge smykkelåsene på den.

Nå ja, fik jeg nævnt, at begge perlekæder er til mig?🤣 

/Bella 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...