tirsdag den 12. juli 2016

Den lange perlekæde med de store blå kartoffelperler...


Jeg har fået syet den lange perlekæde med de store blå kartoffelperler, som jeg strengede op forleden.  Så den er klar til guldbryllupsfesten :-)

Det var jo nødvendigt med omsyning efter at den afsluttende knude var slidt op, på trods af at perlekæden ikke var særlig gammel eller meget brugt.  Jeg syede den tilbage i marts, så gammel er den ikke.  Men perlerne er store og tunge, og derfor syede jeg denne gang dobbelte knuder mellem de fire perler på hver sin side af låsen, i håb om at det kan stabilisere tyngden omkring den afsluttende knude -- og på hver sin side af låsen af kosmetiske hensyn :-)

/Bella 

4 kommentarer:

  1. Du er simpelthen så flittig, Bella! Og det er virkelig smukke ting, du får lavet :-) Kartoffelperler er da en perfekt term for disse smukke sten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Lilly! Måske det syner af mere end det, men her er intet projekt for lille til at blive vist og delt :-) Ja, kartoffelperler er nemlig et rigtig rammende udtryk for denne type ferskvandsperler :-)

      Slet
  2. Hvor er det smukt!! Jeg er helt vild med låsen. Kan man ikke også bruge det som armbånd hvis man tager det flere gange om håndleden, eller er kæden for kraftig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Malin :-) Jeg er også selv glad for låsen. Jeg kan godt lide det enkle udtryk, og at låsen bliver en del af smykket :-) Med en perlekæde med mindre perler, ville man sagtens kunne bruge det som armbånd, men her er perlerne for store og det bliver for voldsomt. Det er selvfølgelig et luksusproblem :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...