søndag den 8. marts 2020

Smykker med turmalin...


Christina har fødselsdag i dag, og jeg har lavet et sæt smykker til hende med turmalin -- halskæde og armbånd.  

Ret delikate, hvis jeg selv skal sige det :-)

Jeg har længe kigget på disse kæder med sten, som man kan købe i metermål og tilpasse i længde til armbånd, halskæder, ankelkæder, kædeøreringe -- ja, kun fantasien sætter grænser.  Men jeg har også været lidt forbeholden, for de er ikke helt billige.  Mit indkøbsønske blev hellere ikke billigere af, at jeg ønskede en kæde med turmalin, og da der ikke er gjort fund af turmalin siden 2008, så stiger prisen fortsat på turmalin, selv på disse små perler. 

Nå, men da vi var i London i november -- Christina og jeg -- besøgte vi på min opfordring butikken Bellore Rashbel (www.rashbel.co.uk).  En lille bitte butik med et beskedent udvalg af perlestrenge, i hvert fald i forhold til hvad jeg havde forventet.  De fleste af butikkens vægge var dækket med små skuffer med smykketilbehør og låse, der var en reolsektion med smykkekæder i sølv og forgyldt sølv med alle mulige typer sten, og et overvældende antal ekspedienter som mandsopdækkede kunderne en-til-en.  Lad mig sige, at hvis jeg havde fået lov til at gå i fred, og ladet mig inspirere, så havde jeg med al sandsynlighed købt meget mere end blot det jeg efterspurgte på min hjemmefra-forberedte ønskeseddel.  Men Anders er tilfreds :-)

Jeg fik købt et par meter af denne fine kæde med facetslebne turmaliner på forgyldt sølv, og Christina ønskede sig straks et armbånd til sin fødselsdag.  Så hun ved godt, at hun får armbånd, men hun ved ikke, at jeg også har lavet en lang justerbar halskæde :-)

Hos Smyks.dk har jeg købt forgyldte sølvøskner (åben, str. 4x0,7 mm) samt små forgyldte sølvkarabinlåse (str. 9x5 mm).

Armbåndet måler 19 cm inkl. lås, og jeg har tilføjet en lille ferskvandsperle.  Halskæden måler 60 cm, og kan lukkes i tre længder/variationer: fuld længde 60 cm, mellem-længde 52,5 cm cm og kort længde ca. 45 cm.  I hver ønsken, hvor kæden kan lukkes, har jeg også tilføjet en lille ferskvandperle.  

Princippet med den justerbare halskæde er inspireret af denne halskæde, som jeg har set hos Ankerliving.dk.  (Her kan man også se hvad et lignende armbånd med turmalinsten fra Carré Copenhagen koster.  Hvis man tør!). 


Måske, det er overflødigt at nævne, at jeg også skal ha' sådan et sæt :-)

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...